Włóczkowe nowości + tutorial na kredki ;)

Cześć!
Dziś chcę  pokazać trzy nowe rzeczy, które zrobiłam niedawno na drutach, z czego dwie z nich to swetry na rozmiar Nel O_O . Znajdziecie tu również tutek na kredki, o którym mowa była w komentarzach pod poprzednim postem   (Dobrze że pudełko szybko się ładuje)
M: Cześć! Chcemy zaprezentować nowe stroje
Jasno-morska sukienka, 100% akryl  bez zapięcia

N: A ja pokażę 2 swetry (fioletowy, bordowy) zrobione na drutach 2 mm , też 100% akryl
( Nellodina uświadomiła sobie, że nie mam  żadnych ciepłych rzeczy ^^)

M: Ostatnio spotkałyśmy się z dużym zainteresowaniem na temat nowych kredek
Nelly, więc dodamy krótką instrukcję , jak zrobić kredki + opakowanie
krok po kroku :)
 INSTRUKCJA NA MINIATUROWE KREDKI

Do zrobienia kredek potrzebujemy:
-linijki/ekierki
-szczypców z tnącą częścią ( nie wiem jak to zawodowo
nazwać, w każdym bądź razie coś ostrego, mogą też być obcęgi,
pn. nożyczkami uzyskamy nierówną końcówkę)
-nożyczki
- wykałaczki/ patyczki do szaszłyków
- igłę i nić ( ja użyłam kordonka)
- flamastry ( przy takich sprawach ja korzystam z moich
ulubionych promarkerów, ale mogą to być dowolne flamastry/markery)
- koszulki na papier


Do zrobienia kredek zostawiamy na miejscu pracy tylko
patyczki, flamastry, szczypce i jak ktoś chce być
bardzo dokładny , to zostaje również linijka.


Ja użyłam szczypców z taką częścią ( dzięki nim
końcówki są równe)

Obcinamy na wybraną długość do OSTREJ KOŃCÓWKI

Moje kredki będą miały długość około 4 cm
( idealne dla lalki pullip)


Obcinam odpowiednią ilość
( trzeba pilnować wysokości , by była taka sama)
Do zrobienia kredek użyję tych króciutkich patyczków.
To co zostanie można wykorzystać do zrobienia pasteli,
ale o tym innym razem

patyczki...

Teraz musimy naszykować flamastry
( weźmy sobie coś pod to, pn możecie pobrudzić miejsce pracy)


Narysujmy kreskę, do której będziemy kolorować rączkę kredki

...kolorujemy...

No i dorysowujemy rysik


robimy odpowiednią ilość.
No i jeśli chodzi o same kredki, to tyle.
Teraz będę opisywać powstawanie opakowania.
Najpierw kładziemy wszystkie kredki obok siebie i mierzymy ich szerokość
( moja to 1 cm)

Potrzebne są nożyczki, linijka i koszulka

Jeśli chodzi o dół naszego piórniczka , to może on
być z dołu koszulki, lub z jej boku

Pamiętajcie , by wzór wycinać z środka koszulki,
a nie z jej rogu


Wycinamy pasek o długości jakiś 10 cm,
a o szerokości naszych kredek + 1 cm ( to  po
5 mm na szwy)

Odcinamy pasek o wysokości 5 mm
(to będzie ten pasek do łapania klapki)

mierzymy wysokość kredki. Do niej dodajemy
1,5 cm i mierzymy od dołu na górnej warstwie
(tej od której odcięliśmy pasek)
wszystko nad nią odcinamy  


zaginamy dolną warstwę 1mm nad końcem pierwszej

zaczynamy szyć
wbijamy igłę na początku.
będziemy szyć najprostszym ściegiem obrębowym


końcówkę podwijam z tyłu do góry,
by ładnie schowała się w ściegu
PAMIĘTAMY , BY SZEROKOŚĆ
ŚCIEGU NIE PRZEKROCZYŁA 5mm


w odległości 1,5cm od końca zaczynamy przyszywać jedną z dwóch
krótkich końcówek paska ( tak , by jego odległość od końca wynosiła 1 cm)
gdy skończymy obracamy na tylną stronę , i przeciągamy
igłę przez wszystkie oczka, jakie powstały.

Obcinamy końcówkę


Teraz wkładamy kredki do środka, i zszywamy z kredkami
w środku

W połowie możemy wyciągnąć kredki
na tej samej wysokości co po drugiej stronie przyszywamy
drugi koniec paska

zakańczamy tak samo

wkładamy kredki

zginamy klapkę, i patrzymy na jakiej szerokości jej końców
znajduje się szew

obcinamy od góry na klapie tą szerokość,
do odległości tak z 8mm od zgięcia.
Tam tniemy po skosie do zagięcia 

obcięta

teraz zginamy, wsuwając klapkę pod pasek

Gotowe

Słodkie zdjęcie na koniec
Dodam tylko , że pokazywane ciuszki są już dostępne w zakładce for sale ;)

6 komentarzy:

  1. świetne są te mini kredki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie kredki mam ale nie wiem w co je włożyć ;)
    Cudowne sweterki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tutek się przyda =)
      Bardzo dziekuje●

      Usuń
  3. dziękuję bardzo :))) oglądałam wiele blogów i każdy miał kredki, a ja nie wiedziałam jak je zrobić teraz moja Melissa (pullip) będzie miała kredeczki dziękujemy z całego serca <333

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz, to uśmiech, i nowa inspiracja ;3